• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84473
+
-

مطالعات راه‌آهن زنجان- بیجار وارد فاز دوم شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اتمام فاز اول مطالعات پروژه راه‌آهن زنجان- بیجار، مطالعات فاز دوم این طرح بزرگ نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا «محمد سلامی» در بازدید از جاده کنارگذر چنگیز قلعه و جاده بیجار- همدان اظهار کرد: این طرح باعث اتصال شهر بیجار به شبکه راه‌آهن سراسری از طریق استان زنجان می‌شود. 

وی همچنین از تامین اعتبار برای آسفالت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بیجار به عنوان یکی از مصوبات سفر به این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان راه روستایی با تامین اعتبار ویژه در سال ۹۸ آسفالت خواهد شد.  وزیر راه و شهرسازی با حضور در محل اجرای قطعه پایانی جاده بیجار- همدان و با اشاره به اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریالی هزینه شده برای این پروژه افزود: عملیات اجرایی این طرح به اتمام رسیده و تنها ۶۰۰ متری که در محدوده شهری بیجار قرار دارد باقی مانده که آن هم به‌زودی با مشارکت شهرداری و حل مشکل معارض، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

نماینده شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح‌های راه‌سازی این شهرستان با اشاره به قول وزیر برای اتمام جاده بیجار- همدان افزود: ۶۰۰ متر باقی‌مانده پروژه راه بیجار - همدان با همت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کمتر از یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.  «حمدالله کریمی» با اشاره به لزوم اجرای راه‌آهن زنجان- بیجار اظهار کرد: ۶ کیلومتر از راه‌آهن زنجان- بیجار در حال انجام است که با تامین اعتبار اقدامات لازم در این خصوص در بیجار هم آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید